11.3.07

Macera Başlıyor...

Lise yıllarımdan bu yana sigara kullanıyorum. Arada bir bırakmaya çalışsam da, hatta 2 defa bırakıp yeniden başlasam da yaklaşık 25 yıl boyunca sigara kullandığım anlamına geliyor bu.

Başkalarını sigara içerken gözlediğimde, sigara içmenin son derece komik ve ilkel bir davranış olduğunu düşünüyorum. Tütünü bir kağıda sarıyorsun, sonra bir ucunu yakıp dumanını çekiyorsun, gerçekten de komik bir durum. Sigara içen birini gözlemleyin, ama sanki daha önce sigara içen birini hiç görmemişsiniz gibi inceleyerek bakın ona, size de çok komik gelecektir bu yaptığı...

Sigara içerken kendini zehirliyor, sağlığını bozuyor, üstelik bunun için üste para veriyorsun. Kiralık katil tutup kendini öldürtmek gibi bir şey... 'Ben sana parayı taksit taksit vereyim, sen de beni yavaş yavaş öldür' der gibi... Bu da komik bir durum değil mi ?

İnsanoğlu tarih boyunca bir çok buluş yapmış, bunların bir çoğu insanlığa yararlı buluşlar. Bu yararlı buluşların yanında; barut, silah, bomba vs gibi tüm insanlığa zararlı olanlar da var. Tütün, uyuşturucu, alkol gibi insanın kendisine zarar verenler de...

Neyse, lafı uzatmayayım, bu yazdıklarımı da zaten herkes biliyor. Biliyor da bir kısmımız tüm bunları bile bile sigara içmeye devam ediyor, yazdıklarıma karşın ben de şu anda içmeye devam ediyorum. Çünkü sigarayı bırakmak, içmeyenlerin sandığı kadar kolay bir iş değil. Her zaman sigarayı bırakmak istemişimdir, 2 defasında da başardım. Birinde 6 ay, diğerinde tam 2.5 yıl içmedim. İnşallah yakında üçüncü ve son kez sigarayı bırakacağım. Bir daha da başlamak istemiyorum. Devlet bütçesinde oluşan açığı nasıl kapatacaklar bakalım. :)

Rezonans yöntemiyle sigara bırakmayı duydunuz mu ? Kısa bir süre öncesine dek ben de duymamıştım. Bu yöntemle tanışmam şöyle oldu. 9 mart 2007 tarihinde işyerindeyken, Genel Müdür'ümüzün sekreteri odama geldi ve Genel Müdür'ümüzün talimatıyla, işyerinde sigara kullanan herkes için sigarayı bırakmak üzere bir kuruluştan randevu alındığını, benim randevumun da 19.3.2007 tarihinde olduğunu, fiyatının da 180 YTL olduğunu söyledi. O anda 'işte fırsat ayağıma geldi, ne güzel' diye düşündüm ve kendisine çok teşekkür ettim. O günden itibaren de çalıştığım işyerinde bu konu önemli bir gündem maddesi haline geldi...

Hiç yorum yok: