21.3.07

Bıraktıktan sonra ilk 2 gün...

ilk 24 saatin zor olduğunu kabul etmeliyim, ancak bu zorluğa kendimi önceden hazırlamıştım. Zor oldu derken de abartmayayım aslında, düşündüğümden daha kolaydı. Ne baş dönmesi, ne fazla bir sinirlilik, ne de kimseyle anlamsız kavga falan olmadı. Sadece arada hafif bir sigara isteği geliyor, o da kısa süre içinde geçiyor. Her zamankinden daha erken uykum geliyor, bu da sigaranın uyarıcı etkisinin ortadan kalkmasıyla ilgili olsa gerek. Hafif bir yemek, kısa bir yürüyüş, banyo ve uyku. İki akşamdır uyguladığım program böyle. Gündüzleri de bol miktarda su içiyor, arada kısa süreli temiz hava molaları veriyorum.

Daha 24 saat dolmadan nefesimin düzelmeye başladığını, merdivenleri daha hızlı çıkabildiğimi, yürürken daha iyi hissettiğimi gözlemliyorum. Dün, yani sigarayı bıraktıktan bir gün sonra yürüdüğüm mesafenin, bir haftada toplam yürüdüğümden daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Sırf deneme olsun diye, arada bir merdivenlerden 3-4 kat çıkıp iniyorum. Koku algılamamın arttığını, kokuları daha önce bu yoğunlukta algılamadığımı farkediyorum.

Hiç yorum yok: